DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Profesyonel Beceri Laboratuvarı IV
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 404
Bahar
2
6
5
6
Ön-Koşul(lar)
 CLM 302İzlemiş olmak (Derse kayıt olup NA veya W notu dışında bir nota sahip olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri mutfak tekniklerini kavramaları ve bu teknikleri profesyonel mutfak servisi ile pekiştirmelerini sağlamaktır. Dersi alan öğrenciler, ileri teknikler kullanarak bir şefin tarzına ve koordinasyonuna uyumlu şekilde çalışmayı ve ileri düzey tabaklamayı öğrenir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Şef olmanın genel prensiplerini profesyonel mutfak ortamında değerlendirebilecektir.
  • Mutfak araç ve gereçlerini doğru kullanma becerilerini geliştirebilecektir.
  • İleri yemek pişirme yöntemlerini uygulayabilecektir.
  • Alakart mutfak servisini başarılı bir şekilde uygulayabilecektir.
  • Mutfak disiplini ve hijyen kurallarını test edebilecektir.
  • Yemeklerin birbiriyle uyumlu olduğu menüler tasarlamanın kurallarını tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, öğrencilerin ileri düzey yemek hazırlama ve tabaklama becerileri geliştirilmekte; günümüzde kullanılan farklı pişirme yöntemleri uygulanarak sunum ve servis etme modelleri gösterilmektedir. Ek olarak, Türk ve dünya mutfaklarından farklı teknikler içeren yemeklerin nasıl hızlı ve doğru bir şekilde sunulması gerektiği üzerinde durulmakta ve öğrencilerin mutfak dışında servis alanında da yetkinlik kazanmaları sağlanmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Menü Planlama, Menü Analizi Yapma, Maliyet Hesaplama, Menü Oluşturmada Mevsimsellik, Ürün Tanıma Wayne Gisslen, "Menus, Recipes and Cost Management." Professional Cooking, 8th edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2015, 93-125.
3 Uygulama Atölyesi: Italyan mutfağı Nenes, Michael F. "Italy." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 691-710. Print.
4 Uygulama Atölyesi: Italyan mutfağı Nenes, Michael F. "Italy." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 691-710. Print.
5 Uygulama Atölyesi: Fransız mutfağı Nenes, Michael F. "France." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 640-659. Print.
6 Uygulama Atölyesi: Fransız mutfağı Nenes, Michael F. "France." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 640-659. Print.
7 Uygulama Atölyesi: İspanyol mutfağı Nenes, Michael F. "Spain." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 271-304. Print.
8 Uygulama Atölyesi: İspanyol mutfağı / Ara sınav Nenes, Michael F. "Spain." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 271-304. Print.
9 Uygulama Atölyesi: İngiliz mutfağı Nenes, Michael F. "The British Isles." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 499-610. Print.
10 Uygulama Atölyesi: Türk mutfağı Nenes, Michael F. "Turkey, Greece and Crete." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 454-470. Print.
11 Uygulama Atölyesi: Türk mutfağı Nenes, Michael F. "Turkey, Greece and Crete." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 454-470. Print.
12 Uygulama Atölyesi: Uzakdoğu mutfağı / Proje Teslimi Nenes, Michael F. "Japan." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 148-68. Print.
13 Uygulama Atölyesi: İleri pişirme tekniklerinin kullanılması: Moleküler gastronomi ve sous-vide Myhrvold, Nathan. "Cooking Sous Vide." Modernist cuisine. the art and science of cooking: Kitchen manual. By Chris Young and Maxime Bilet. 1st ed. Bellevue, WA: The Cooking Lab, 2011. 192-267. Print.
14 Uygulama Atölyesi: İleri pişirme tekniklerinin kullanılması: Moleküler gastronomi ve sous-vide Myhrvold, Nathan. "Cooking Sous Vide." Modernist cuisine. the art and science of cooking: Kitchen manual. By Chris Young and Maxime Bilet. 1st ed. Bellevue, WA: The Cooking Lab, 2011. 192-267. Print.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Michael F. Nenes, International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes, 1st edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2009. ISBN: 978-0-470-05240-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

Wayne Gisslen, Professional Cooking. 8th edn., Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2015. ISBN: 978-0-470-19752-3


Nathan Myhryold, Chris Young ve Maxime Bilet, Modernist Cuisine: The Art and Science of Cooking, 1st edn. Bellevue, WA: The Cooking Lab, 2011. ISBN: 978-0-982-76100-7

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
22
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

X
3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest